21.12.16

Ja vuosi vaihtuu taas

Mihin se vuosi taas katosi... Ihan vasta reenailtiin Avatar hommia ensimmäistä ECGtä varten ja nyt on taas joulukuu! Cossareiden vuosipostauksia on hirmu kiva lukea ja niitä on myös yhtä mukava tehdä, joten kerrataanpas mitä tapahtui vuonna 2016.

Rullasin bloggeria seitsemän postausta taaksepäin ja lueskelin mitä lupauksia viime vuoden lopulla on tullut tehtyä. Kaiken kaikkiaan kolme cossilupausta olin rustannut muistiin: pidä hauskaa, shoottaile enemmän, uusi edes yksi vanha puku. Nämä kaikki ovat itseasiassa toteutuneet vähän liiankin hyvin. Ranin koulupuvun olen tehnyt ensimmäisen kerran vuonna 2011 ja nyt NCC varten pääsin uusimaan sen. Shoottailua on tullu harrastettua, tosin olen ollut enemmän kameran takana kuin edessä. Kameran edessä olen itseasiassa tainnut olla vain loppukesästä Zukona. Ja olen todellakin pitänyt hauskaa ja ottanut chillisti tämän vuoden!

Uudet puvut vuonna 2016

Kuvaajat Jessica Mennander (ylävas.), Nyymix (yläoik.), Tapio Matikainen (alavas.), Sami Räbinä (alaoik.)

Prinssi Zuko - Avatar: The last airbender - ECG- karsinnat
Vaugh - Harvest Moon - Winter Nekocon esityskisa
Kotobuki Ran - koulu uniformu - Super GALS! - NCC -karsinnat
Kotobuki Ran - kaupunki asu - Super GALS! - NCC -karsinnat
Makina Kiwako - Deadman Wonderland - SM -kilpailut

Ennätyksellisen pieni määrä: viisi itse tehtyä uutta pukua (+Yoko jonka Kaiska teki minulle jämä kankaista) ja kaikki kisapukuja. Näin vähän costyymejä olen tehny ehkä viimeksi vuonna 2011. Monena vuonna olen yrittänyt tehdä mahdollisimman vähän uusia asuja ja nyt onneksi onnistuinkin siinä.

Kuvaaja Ismo Hartikainen
Paras coni

...oli tänä vuonna ehdottomasti DoKomi! Kävimme Pipan kanssa Dokomi dance offissa kisailemassa ja esiintymässä ja olen aiemmassa tapahtumapäivityksessä hehkutanut sitä, miten mielettömän siistiä oli päästä esiintymään omalle dansuidolilleen K'sukelle ❤ Voisimpa melkein sanoa, että tämä oli vuoden paras lavakokemus! Pipan kanssa ollaan duettona danssailtu useampi vuosi ja tämä oli mieletön huipennus myös sillä saralla. Noin muutoinkin Dokomi oli ihana ja ainutlaatuinen kokemus tällä porukalla:

#Dussefamily4evah #piparöllihäät


Kisoja

Kuvaaja Jenni Suominen

Kaikkiaan tuli skabailtua neljässä kisassa: ECG, Winter Nekocon esityskisa, NCC-karsinnat ja SM-kilpailut. Kaikissa kisoissa oli puolensa, mutta yksikään ei oikeastaan noussut ylitse muiden. Tämä voi toki johtua siitä, että olin kaikissa skaboissa mukana, niin rennolla fiiliksellä ja lähdeteokset olivat kaikki minulle niin mieleen. Kaikissa kisoissa oli tasaisen mukavaa niin lavalla, päkkärillä kuin tuomaroinnissakin.


Paras shoottikuva

Kuvaaja Sami Räbinä. Editointi rullarinkeli.


Minusta on shoottikuvia vain Zukosta joten...

Mitä vuosi 2016 toi ja vei?

Tämä vuosi on oikeastaan ollut vihdoin sellainen millä tavalla haluan jatkossakin cosplayta harrastaa: "luonollisella flowlla" ja mikä hyvältä tuntuu. Kaikki neljä showta ja pukua mitä vuoden aikana olen touhunnut ovat olleet puhtaasti oman hassun ajatuksenvirran tuotoksia. Etenkin ECG ja NCC ideoiden kohdalla mietin pitkään, että voiko jumppanauhoja, Avataria, ledejä ja Lean On:a yhdistellä keskenään ja sama oli Ranin, lipsynkin ja Aikakoneen Neiti Grooven kohdalla. Lopulta päädyin siihen että "Nääh, tämä tuntuu hyvältä, joten mennään näillä". Toisin sanoen vuosien cossitaipaleen jälkeen tuntuu, että on siis nyt vihdoin kehkeytynyt oma juttu mitä tykkää tehdä ja sen takana voi seistä vahvasti.

Vaikkei tämä liitykkään suoranaisesti cosplayhin niin conittamiseen kyllä eli BLUFFin menoa ja meininkiä on jäänyt kaipaamaan, ja tanssin palo on edelleen kova. Hartaasti toivon, että vuodenvaihteen jälkeen löydän uusia väyliä missä voin pistää jalalla koreasti.

Katse tulevaan

Kokonaisuudessaan 2016 on cossivuotena ollut todella chilli ja rento! Seuraavalle vuodelle ei ole sen kummempia suunnitelmia ja kuten aiemmin olen blogissa todennut, niin NCC-finaaliin en touhua mitään uutta, vaan parennellulla karsintapuvulla ja esityksellä mennään. Ensivuonna ei kisarintamalla ole mitään ihmeempää tulossa, vaan pistän valtaosan ajasta ja energiasta gradun paskartelemiseen.


Hyvää joulua ja
kiitokset vuodesta 2016!

   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti